dijous, 3 de gener del 2013

32. LA NEURONA DE LA FE

Els qui es proclamen creients, fins i tot els deïstes i els panteïstes, em salven per la fe. Davant qualsevol troballa de la ciència, no tenen més arguments que la professió cega i caparruda de la seva fe. Jo no fic tots els creients dins el mateix bolic del meu profund rebuig. Faig una excepció amb qui demostra la fe amb obres. La mateixa mesura aplic a un petit grup de bons ateus. Tanmateix, els meus preferits són els agnòstics.

Però, que és la fe? Ningú no sap explicar el fenomen. És un sentiment com l'amor? És un crit de l'ànima? Els teòlegs defensen que la fe és un do gratuït de Déu.  Així, resultaria que jo em retroaliment. Existesc perquè em faig existir al cor de l'home.

La ganga de la fe s'acabarà el dia que l'evolució de l'espècie enfronti l'home amb l'evidència que dins el seu cervellet de gorrió s'hi amaga una neurona que produeix la fe.

En el moment de descobrir-se la cèl·lula de la fe s'haurà acabat el calvari de la meva existència  Els fanàtics cabrons del poder restaran desarmats. Mentre, els innocents ploraran com els orfes en descobrir que els reis mags eren els seus pares difunts. Quan contempli els pobres desemparats tenc collons de començar  a existir de veritat.

2 comentaris:

  1. Bon dia Jaume i molts d'anys!
    Soy una gran admiradora de su blog, de su obra, pero sobretodo de su vida. Por ello, estoy realizando un trabajo en la universidad sobre usted. He de analizar uno de sus poemas y hace tiempo leí varios, pero hoy en día me es casi imposible encontrarlos. Quería saber si sería tan amable de facilitarme alguno.
    Muchas gracias,
    Iris

    ResponElimina
  2. Bon dia Iris:
    pots telefonar en qualsevol moment a na Cati, el seu telèfon és 971204291, ella te tota la meva obra. Podeu quedar qualque dia.
    L'adressa és Carretera de Valldemossa, 85 tocant l'hospital de Son Espases.
    El seu correu elctrònic es: sacasallarga@gmail.com.
    Salutacions.

    ResponElimina