dissabte, 15 de desembre del 2012

14. NO VAIG A MISSA



Ni els homes ni l'univers em deuen llur existència. Però sense la meva entelèquia gran part de l'art d'arreu de tot el món i de tots els segles no existiria. La meva participació en pintura i escultura és ben bé minsa. De les tres religions monoteistes, la de Moisès i la de Mahoma prohibeixen qualsevol imatge meva, mentre que la de Jesús se centra més en la seva representació, la de la seva mare i la dels seus sants seguidors.
De les arts, la que m'ho deu pràcticament tot és l'arquitectura. Només l'enumeració dels diversos sinònims referits a la construcció que anomenau "Casa de Déu" palesa el meu axioma. Tan sols el nom temple fa acudir a la imaginació les obres arquitectòniques més colossals de tota la història de la humanitat. Jerusalem, Egipte, Índia. L'esglaiosa admiració s'escalfa quan els noms s'apropen a la  vivència de l'home d'avui: catedrals, esglésies, mesquites, pagodes, capelles, ermites, santuaris...
Sembla com si el meu nom us encomanàs el mal de pedra. Aquesta malaltia es diu megalomania. Tot per demostrar la força del poder sagrat.
Tanmateix jo mai no vaig a missa. Si voleu sentir l'embatol del meu pas no el cerqueu a cap església. Si de cas, a l'hora de la sesta em trobareu fent una becaina dins una esglesiola romànica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada